En vecka i Georgetown

Joel fick skjuta sin kråka igår, eller han tror iallafall att han träffade.

Kathrin är bortrest över helgen med döttrarna så det har bara vara vi och Ross hemma.
Morgonen igår så tog jag och Joel tillsammans hand om städningen av rummen, när jag sedan började med tvätten
och allt annat i tvättstugan som måste göras satt Joel och Ross igång att fixa de resterande packningarna till duscharna.
Det var nu under förmiddagen som Joel fick upp ögonen för att skjuta, han gick sedan hela dagen med sökande blick
efter någon stackars kråka som skulle satt sig på fel plats vid fel tillfälle. Synd (?) nog kom det aldrig någon mer kråka.

Vår rast på dagen var lång och härlig och för första gången sedan vi kom hit bestämde jag mig för att ta till vara på
solen och skapa mig en brunare bränna. Mitt mål är att vara brunare än jag någonsin varit, jag kan nog redan ha
slagit det rekordet. Man blir lätt brännblind om ni fattar vad jag menar?

Inte..? Okej, man vistas i solen i flera månader. Men blir brun från början, sedan blir man så van med att se sig själv
så att man inte längre har riktigt någon koll på om man är brun eller blek längre.

Efter min kvart solande, det fantastiska solen här i Georgetown gör en röd på en gång så man slipper ödsla så lång tid i solen fören dagens bränna är fixad, så blev det en dusch och Joel hann med en film innan det sen var dags för kvällens restaurangpass.

Ross var kvällens kock, eftersom ordinarie är på resande fot, så nervös som han var frågade han mig självklara saker om och om igen och försäkrade sig om att jag hade koll på vad jag skulle göra under kvällen. Han hade även ringt dit
Bec, som är en av tjejerna som jobbar här och städar, så att hon kunde hjälpa oss under kvällen. Och tur var väl det!

Det kom fler gäster än vi tänkt oss och det var många förrätter som skulle ute till skillnad från andra dagar. Joel hade
för en gångs skull mycket att göra under kvällen han också. I vanliga fall är det bara något vinglas och ölburkar som
ska ut på borden, men igår så var det drinkar, flaskor och glas av diverse slag.

Kvällen gick bra trots Ross svettiga panna och en farbror berömde mig så otroligt mycket för vår goda fisk som vi serverat
honom. Vi beställde med "chicken parma" till rummet och smällde nöjt och belåtna i oss maten till Kung Fu-panda på tvn.

Imorse började jag 6.30 för att gå med frukostbrickor till rummen som hade beställt, därefter började den sedvanliga
städmanin med hjälp av Joy, en äldre dam som jobbar här under veckorna då det är mycket gäster/rum.
Joel fick göra mansgöra genom att ta bort gammal silikon i duscharna och lägga dit ny. Även lite kråkskjutning från
Ross sida hans det med på förmiddagen.

Klockan är strax efter fyra och om en timme börjar jag mitt kvällspass med att städa restaurangen, göra i ordning sallad och grönsaker inför kvällen samt göra lunchmacka till en av gruvarbetarna, även lite disk ska jag jobba undan
innan det är dags att öppna för servering. Joel börjar halvtimmen efter mig och startar sprinklerserna på gården som
även måste stängas av innan klockan åtta ikväll, sedan fyller han på i baren, diskar glas, hämtar is och hjälper vid
behov oss i köket med disk eller annat.


I två dagar har det nu suttit tre stycken svarta papegojor i trädet framför vårt rum och gnagit på trädet


Pepparkakan visar upp att han minsan smörjer in sig


Husdelen vi bor i plus vår uteplats. Här kan man välja att sitta på mjuk stol, plaststol eller toalettstol!


Joel visar hur man posar i kameran genom att köra tricket "Kolla där borta!"


Jag visar min allvarliga och tuffa sida


Welcome to our crib! This is my computa... ja ni fattar!


Ganska nöjd tjej efter arbete och god mat som belöning (+ pengar som ramlar in på torsdag..!) som serveras i.. SÄNGEN!
Kommentarer
Postat av: Carina

Men, vad god maten din ser ut Elsa! Antar att ni inte har fått sån mat hela tiden...

2011-06-19 @ 16:43:21
Postat av: Märta och Dick

Har du gått blivit nudist!? eftersom du inte ser det på bikinilinjen.

2011-06-19 @ 17:37:45
Postat av: Elsa

Carina - Nej restaurangmat är vi inte bortskämda med, eller okej, vi var inte iallafall.. haha!



Märta och Dick - Nej tyvärr har jag hållt bikinin på men varken jag eller Joel har någon linje, eftersom man haft olika byxor/bikinitrosor på sig så har kanten flyttats hit och dit så det är typ fejdat ( hur man nu stavar till det)

2011-06-20 @ 05:38:13
URL: http://abcdelsa.blogg.se/
Postat av: Staffan

Joel! Jag hoppas du inte nöjer dig med att bara skjuta kråkor, utan att du kommer hem med lite egenhändigt fixade krokodilskinn! Karin vill nog gärna ha krokodilskinnsstövlar och en krokodilskinnsväska. Och hon skulle nog spricka av stolthet om "Crocodile Joel" kom hem med väst och hatt gjorda krokodilskinn... :-)

2011-06-27 @ 19:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0