Vad som händer

Om en vecka lämnar vi Georgetown för att åka tillbaka till Cairns och sälja bilen, åka ut på barriärrevet och njuta av den sista stunden i Australien. För vet ni vad, det är bara 1,5 månad kvar nu! Vi har alltså varit här i 4,5 månad nu. Galet!

Något som inte är lika galet är livet här ute. Vi gör samma saker varje dag, upp tidigt och städa rum och tvätta och vika all tvätt, rast fram tills eftermiddagen då vi städar och gör ordning inför restaurangen, tar beställningar och fixar i köket tills vid åttatiden då vi stänger och tar med oss middag för att sedan sova och börja om igen.

Vi trivs fortfarande men det börjar bli lite tråkigt. Jag var sjuk hela förra veckan, fick "the flue" som är något utöver vår förkylning hemma i Sverige. Det är ständig huvudvärk, snuva, hosta, ont i halsen och feberkänsla, men jag låg bara i två dagar sen blev jag för rastlös. Vi har blivit riktiga bundisar med barnen och har spelat UNO tillsammans idag med mycket skratt.

Joel jobbar på bra i baren och fick beröm att han skötte sig så bra och gästerna ropar "Joel, my good man!" i baren när dem tömt en tredje ölflaska på en kvart. Jag själv jobbar på i köket och serverar våra gäster som ständigt försöker gissa ursprung, är hon möjligen amerikan, eller kanske kanadensisk? Or maybe "sprechen sie deutsch"? När jag rättar dem med Sverige blir jag väldigt exotisk och de vill gärna veta vilken stad jag kommer ifrån (att dem inte har koll på en enda stad i Sverige spelar ingen roll).

Här kommer ett litet bildregn på familjen och våra kvällar i restaurangen!


Fixar sallad


Barkillen


Gracie och Georgia


Diskmaskinen Elsa


Ross och Kathrina


Georgia och Tayla


Up side down
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0